Haneseth tok hjem I-vinden-prisen
Kriteriene på prisen er i hvilken grad bedriften har på å ansette unge folk, sosialdrevne institusjoner, medlemmer av traineeordninger eller er aktiv på å markedsføre seg i utdanningsinstitusjonene. De satser også på kompetanseheving.
I tillegg skal bedriften ta i bruk nye, digitale medier.
Prisen er tidligere delt ut i 2011 og i 2013 hvor Dips og Elkem Salten vant.
Denne gangen var det over 20 nominerte til prisen.
Juryen ble spesielt imponert av grundigheten i vinnerbedriften. Tar samfunnsansvar ved å integrere også mennesker med ulike utfordringer. Deler også ut årlige priser til ansatte som utmerker seg.
Her er kriteriene for prisen:
- Bedriften/virksomheten:
- Har vist en åpen holdning for å ansette unge folk konsekvent over en viss tid, hvorav de kan vise til flere unge i miljøet.
- Er sosialdrevne virksomheter, det vil si bedriften har laget et aktivt system for frisk stimulering av de ansatte utenfor jobben for å bygge en sterk bedriftskultur.
- Er medlem av en traineeordning eller har rekruttert lærlinger eller er aktive på å markedsføre seg på universiteter og høgskoler for nyutdannede, herunder er for eksempel tilgjengelige for å delta på karrieredager og/eller la studenter bruke virksomheten som case for å skrive studentoppgaver og/eller tar studenter inn i sommerjobber.
- Satser offensivt på aktiv kompetanseheving på sine ansatte, eks. kurs, videreutdanning, deltakelse på konferanser utenfor de daglige arbeidsoppgavene.
- Lar de unge få ansvar og kunnskapskrevende oppgaver.
- De unge ansatte involveres i videreutvikling av bedriften.
- Bedriften driver aktiv veiledning av nye ansatte.
- Bedriften er tilstede i digitale kanaler på en smart måte
Haneseth Bodø kommer til å fortsette å satse på ung arbeidskraft og videreutvikle dem til solide fagfolk.